I helgen blev det lite förtsättning på följetången med vänster tröskel.
Igår gick jag ut och slipande det jag hann svetsa förra gången.

Sedan blev det rostskyddsmålning som det brukar. Jag är nöjd med hur det blev förutom den plana delen i skarven framåt.

Idag smet jag ut i garaget en sväng på eftermiddagen och började med att kapa bort överlappet av plåt uppåt i delen vid baksätet. Sedan svetsade jag det som behövdes.

Slipningen har kommit en bit på vägen men är inte klar på bilden nedan. För övrigt kan jag meddela att jag än nöjd med kvaliteten på Biltemas slipband 13 mm breda och 457 mm långa till fingerslipen (om jag inte minns fel). Ett slipband har nu hållit bra länge.

Jag passade även på att slipa bort färgen i skarven som jag nämnde ovan som jag inte var helt nöjd med. Den fick även lite extra svets och slipning för att bli slät och fin.

Sedan slipades det resterande på tröskeln klart. Det blev bra. Slipningen tar lite längre tid med fingerslipen men det blir också bättre än att använda en flap disc till vinkelslipen. Det är lätt att slipa för tunnt med den.

Det sista roskyddades men det blev lite rinning. Nåja, det fixas till innan lackeringen senare.

Nu återstår lite fix på undersidan av tröskeln mot bakre hjulhuset för att tröskeln ska vara helt klar. Det får jag se när det blir då det vore enklare att svetsa om bilen tippas på sidan eller sätts i en karossnurra. Jobbet får läggas på listan som ska göras i alla fall.
På återseende!