Jag tänkte svetsa klart i vänster hjulhus och skulle kolla hur det såg ut i höger hjulhus. Då kom jag på att jag inte kan ta bort en del plåt i vänster hjulhus än för då har jag väldigt lite att gå på eftersom jag redan har kapat bort den delen i höger hjulhus.
Då beslutade jag att fortsätta med höger hjulhus istället. En liten kant behövs svetsas in så att karossidan kan punktas mot den (mörkblå pil) i leden nedan. Den biten ska sitta längst ut vid kanten till höger, jag kunde bara inte hålla den på plats. Men innan den biten kan svetsas in måste en plåt (ljusblå pil) fixas. Men hur lite det då med plåten som saknas horisontellt ovanför (grön pil)? Och om jag ska fixa hålet vid fjäderfästet bör det göras innan. Ja, en till synes enkel plåt kan medföra att man behöver fundera många plåtar bort.
.jpg)
Jag började kapa i plåten som sitter bakom fjäderfästet.

Sedan borrade jag ur punktsvetsar och kapade lite till.

Resten kapade jag inifrån .


Sen gjorde jag klart plåten som skulle svetsas in där.



Även plåten till fjäderfästet slipades av och rostskyddades lite.

Den nya plåten punktades på plats och sedan svetsade jag de två pluggsvetsarna som ersatte de urborrade punktsvetsarna.

Till höger om den svarta plåten fick jag göra en liten plåt istället för den plåten med dålig gammal lagning bakom. Svårigheten var att det var en präglad ränna.
Sedan svetsade det klart. Det saknas lite plåt men det är lättare att svetsa in flera mindre än att forma plåten med präglingen som en större plåt.

Det går framåt. Fästet för stötdämparen behöver samma typ av lagning
På återseende