Jag höll på att glömma att gå ut i garaget men min fru hade koll och påminde mig att vi hade bokat in det i familjekalendern. Tack!
Eftersom jag svetsade förra gången utan att slipa svetsarna så skulle de svetsarna slipas ner.

Efter lite slipning såg det ok ut. Tyvärr svårt att komma åt svetsarna nära plåten bakom baksätets ryggstöd.

Där efter tänkte jag att nu rycker jag plåstret! Både fjäder- och stötdämparinfästningarna bak på båda sidor har fått lite rostangrepp. Dock har jag länge gått och gruvat mig över att ta mig an detta. Varför vet jag egentligen inte då jag har full koll på hur jag ska göra.

Det var bara att sätta rondellen i plåten och kapa hyfsat efter de linjer som jag ritade för jättelänge sedan. Då får man ett fint hål som detta.

Från utsidan syns det betydligt mindre, ett litet rektangulärt hål under fjäderfästets förstärkningsplåt.

Plåten som skulle knackas till var hyfsat enkel, en bock mitt på och sedan fick jag ta en kulhammare och knacka ut rundningen i öppningen på en bit av ett avgasrör som kapats från en annan bil.

Inpassning av plåten (den blev lite för kort upptill men inget större problem då det går att svetsa igen ändå).

Rostskyddning av plåten samt den bit som syntes när plåten kapats bort. Jag borrade hål för pluggsvets mot förstärkningsplåten.

Bara att punktsvetsa in plåten och svetsa pluggsvetsarna.

Vy från utsidan.

Sen var klockan städdags. Det tar ändå lite tid att städa för att kunna ta in min T8s igen.
Jag känner mig nöjd! Det gick ju väldigt enkelt till slut.
På återseende!